Print Friendly, PDF & Email

Castanele sunt foarte sănătoase (iată ce spun specialiştii de castanele comestibile- conţin vitamina B1-tiamină, riboflavină-vitamina B2, niacină-vitamina PP, calciu, fier, fosfor, grăsimi, proteine). Prin urmare trebuie profitat din plin în sezon, mai ales că se găsesc la vânzare în supermarket. Așa că, de câteva zile încerc să găsesc metoda optimă de coacere a lor. Secretul este să le poți curăța de coajă ușor. Am dat câteva rateuri până am ajuns la rețeta de mai jos.

Așadar, se iau castanele, se spală și se lasă la înmuiat, în apă, câteva ore bune ( eu le las de seara până dimineața). Apoi se crestează în felul următor: se retează vârful iar baza se taie de jur împrejur- fiți generoși aici, cu cât se taie mai mult din bază cu atât se vor curăța mai ușor. Puteți să faceți două crestături verticale și pe cele 2 fețe- depinde câtă răbdare aveți.

După ce le tăiați le mai puteți lăsa cca 1 oră în apă, să absoarbă din ea ( altfel se vor usca).

Se pun apoi în cuptor, într-o tavă cu pereții înalți. În tavă am pus hârtie de copt, un strat de apă, castanele și deasupra am etanșat totul cu hârtie de copt. Se coc la foc potrivit aproape 1 oră ( aveți grijă să le mai stropiți cu apă dacă scade apa din tavă). Când sunt gata stingeți focul, acoperiți tava cu un prosop mai gros sau o pătură și le lăsați să stea așa jumătate de oră.

Se servesc calde. Se mănâncă cât încape- și să știți că sunt sățioase- țin de foame. Eu o zi am mâncat numai castane- a 2-a zi nu mai sunt prea bune. Spor!

cu drag Simona NOGE