Print Friendly, PDF & Email

Somonul este peştele meu preferat şi asta fără să mă gândesc la calităţile sale ci pur şi simplu îmi place gustul lui. Dar pentru cine nu agreează gustul, voi enumera calităţile lui: bogat în Omega3, vitamina D ce menţine nivelul optim de calciu şi fosfor în organism, triptofanul-un aminoacid esenţial ce stimulează producţia de serotonină. Deci e foarte sănătos. Şi cel mai sănătos e crud sau marinat. Prin urmare vă prezint o reţetă de somon marinat.

INGREDIENTE:

1 kg file de somon, fără oase şi fără piele ( se găseşte la Carrefour)

20 linguri ulei de măsline

15 linguri de capere

15 linguri de zeamă de lămâie

15 măsline, fără sâmburi

mix de condiment: rozmarin, oregano, busuioc

sare, piper

puţin ardei roşu iute

 

Se taie fileul de somon în bucăţi de 5 cm lungime şi 1 cm grosime. Se ia o caserolă de plastic dreptunghiulară şi nu înaltă, cu capac. Se aşează ingredientele în straturi, astfel: se pun 4 linguri de ulei de măsline, bucăţi de somon (una lângă alta), 3 linguri de capere, 3 linguri zeamă de lămâie, 2 măsline fără sâmburi, tăiate felii, condimentele apoi din nou uleiul de măsline, somonul şi tot aşa- eu am pus în 5 straturi; depinde de recipient.

Se acoperă vasul cu capac şi se pune la frigider, 24 ore. Se mănâncă crud- mie îmi place la temperatura camerei – aşa că scot recipientul din frigider cu ceva timp înainte de consum.

Se poate consuma în combinaţie cu orez, însă de când am citit că este o combinaţie “greoaie” pentru digestie evit această asociere. Aşa că prăjesc pâine neagră, o ung cu sosul de marinată şi pun bucăţi de somon deasupra.

cu drag Simona NOGE